lördag 29 mars 2008

En liten tjejkusin!

Igår kom en liten tjejkusin till världen. Har stickat dessa små tofflor till henne. De är stickade i dubbel alpaca och mönstret är härifrån. Skippade blomman som är på tofflorna i beskrivningen - de är visserligen jättesöta med en blomma på men det blev för klumpigt på dessa små i minsta storleken tyckte jag.


Köpte lila och grönt garn för ett tag sedan som jag tänkte sticka en tröja av till Lillasyster. Men jag gav upp efter ett tag, den skulle stickas på stickor nr 2,5 och det kändes bara för trist. Blev en lila mössa istället med grön kant och så finns det en hel del garn kvar till något annat skoj.
Sist men absolut inte minst: Tack gulliga ni som skrivit så uppmuntrande ord om min mormor i inlägget nedan. Jag blev alldeles varm i hjärtat!! Tack!!

Inga kommentarer: